Webapplicatie voor broodjeszaak Pickels: ‘Siteffect maakte Pickels pionier in online delivery’

Webapplicatie voor broodjeszaak

Een gebruiksvriendelijke webapplicatie voor broodjes waarmee bedrijven, organisaties en particulieren hun broodje vanop afstand kunnen bestellen en betalen? Broodjeszaak Pickels uit Asse is helemaal mee met de digitale golf. Siteffect ontwikkelde een online bestelplatform waarmee de broodjes, soepen en panini’s vandaag nog efficiënter de deur uitvliegen. Snel, intuïtief en uiterst mobile friendly. Een sterk staaltje software development!

Online broodjes bestellen, een tijdswinst voor bedrijven

’s Ochtends een broodje bestellen om het te gaan afhalen om 12 uur: een vaste lunchgewoonte in tal van bedrijven en scholen. Toch verloopt dit niet altijd van een leien dakje! Bestellingen op tijd doorgeven, cash verzamelen, aanpassingen in de menukaart, … Cindy Van Mulders, zaakvoerder van broodjeszaak Pickels, wilde het bestelproces voor haar klanten versoepelen.

“Bedrijven gaan vaak als volgt te werk: één persoon bundelt de bestellingen bij de collega’s, lijst ze op in Excel en verzamelt gepast wisselgeld. Een tijdrovende taak waar het onthaal, secretariaat of een collega al snel een half uur mee bezig is. Zeker in grote bedrijven! Als ondernemer moet je soms twee stappen vooruit denken. Daarom zochten we met Pickels naar een software oplossing om het management en personeel van onze klanten te ontzorgen.”

Webapplicatie voor broodjeszaak? Siteffect did the trick!

Pickels voegde de daad bij het woord en investeerde in een webapplicatie voor hun broodjeszaak waarbij elke werknemer zijn bestelling individueel doorgeeft en betaalt. De concrete, technische uitwerking? Daarvoor deed de broodjeszaak een beroep op de expertise van software specialist Siteffect.

“Via via zijn we in contact gekomen met Gert en Olivier van Siteffect. De start van een succesvolle samenwerking, want naast het opzetten en koppelen van een overzichtelijke database, tekenden ze ook de online applicatie tot in de puntjes uit. Vooruitstrevend, zéker in onze business in de buurt. De focus? Gebruiksvriendelijkheid, zowel voor ons personeel als voor onze klanten. Broodjes, slaatjes, seizoenssoepen of dagverse suggesties, … Met één druk op de knop passen we het menu aan in functie van het aanbod. Ideaal!”

Webapplicatie voor broodjes aan huis

In coronatijden gebeurt business voeren steeds meer handsfree. Hoewel de webapp in eerste instantie enkel bedoeld was voor bedrijven, scholen en organisaties, besloot Pickels de scope van de applicatie uit te breiden naar particulieren. Een geslaagd initiatief gesmaakt door haar ruim cliënteel.

“Registeren, inloggen, bestellen en betalen: het gros van onze orders verloopt vandaag vlot online. Klanten selecteren een sandwich, salade of suggestie of stellen zelf hun eigen broodje samen. Van klassieke club kaas tot baguette Lausanne: elke bestelling gaat vlot het winkelmandje in. De online bestelling aftoppen met een drankje of snack? Geen probleem! Betalen kan met bancontact of Payconiq, daarna kiest de klant voor een takeaway met tijdslot of levering aan huis. Geklungel met wisselgeld of een rush rond het middaguur? Dat is verleden tijd!”

Siteffect werkt professioneel, stipt én snel. In de webapplicatie voor onze broodjeszaak werken we met een tijdslot: de bestellingen komen tot 10 u binnen, om 12 u vertrekken de broodjes gesmeerd en gelabeld met de chauffeur naar het juiste adres. Hebben we een vraag of een probleem met de software? Dan moeten we snel kunnen schakelen. Siteffect geeft onmiddellijk feedback, en biedt binnen het kwartier een antwoord of oplossing aan. Beter kan niet!

Cindy van Mulders, zaakvoerder Pickels